20091201

mari tengok bilik saya yang kemas;

hey bloggers and all readers;

Today I have decided to clean my room and make it tidy up. Yeah saya tahu semua orang ada bilik masing2 tapi saya nak share pasal bilik saya nie. FYI; ini adalah satu sebab yang besar kenapa saya nak kemas bilik ni.
saya baru saje balik dari kampung sambut Hari Raya Korban. Alangkah malang nya Hari yang Mulia tu, sebab saya asyik dengar berita pasal kematian yang tak henti2. On the road, I have seen a lot of accidents. Sedih nyaaa. Okay back to the story. Balik je dari kampung saya digigit pepijat. Badan gatal2, berbintik2 dan jugak rimas sangat lah. Semalam I've told along and along cakap better I kemas kan bilik sebab takut pepijat ikut I balik KL. So thats why..

I can't sleep long enough pagi tadi and I've decided to kemas bilik. See how it goes bilik saya BEFORE activiti kemas2.


And this is AFTER kemas2.


Now, saya sangat satisfied dengan ape yang saya buat and I make a tip for those yang nak kemas bilik.

  1. the 1st step, you should take out all bags or kotak2 barang yang ada atas katil, lantai dan mana2 yang seangkatan dengan nya.
2. the 2nd step, you need to cabut semua cadar, sarung bantal, tuala, carpet and etc.

3. optional; rearrange your furniture if you needed too.
( make sure that you know your prirority in cleaning your rooms;
eg : style of the arrangement, more space to move around and yet the comfort )

4. the 4th step is; sapu bilik, buang habuk and sawang2 yang ada. Just make sure your room more feel like fresh and new.

5. the 5th step is take in back all your stuff inside and arrange it as what you feel the best for it.

6. the 6th step is; spray something nice
( eg ; febreeze, room spray )

and its all done.

hope all of the step may guide you well. ;]

No comments: