20100502

sahabat diluar sila baca, sekian;

begini rasa bila kita perpedaya dengan tipu helah nya.siapa yang tahan sekarang nak dengar bila semua cerita nya ada penipuan.kenapa nak post pasal seorang sahabat ni bukan nak membuka keaiban orang lain tapi buat pengajaran untuk sahabat diluar sana.jangan anda semua nak menipu tentang diri sendiri dan kehidupan kita semua.kadang2 nak bergurau boleh.tapi bila semua nya dianggap serius adakah itu dinamakan bergurau.oh tidak sama sekali.

bila sahabat dah tolong sesuatu ringan kan mulut katakan terima kasih.hati yang marah akan sejuk disirami air suci berterima kasih.teruskan lah bercerita pada yang lain.pada yang mampu dengar.aku tak mampu nak dengar.sangat tidak mampu lagi sahabat.kerana penipuan yang diagungkan telah memberi petunjuk yang sangat lah sahih.kawan dah ramai kenapa mahu cipta yang tiada.yang ada pun awak tak mampu nak jaga.cukup lah.saya ada mata.saya ada akal.saya boleh fikir mana yang sahih dan mana yang salah.nasib kami berempat tahu hal sebenar.kalau orang lain yang tahu bagaimana.tak ke nama awak dah kena jual sebagai penipu.sahabat saya sorang nie baik.saya tahu dia baik.tapi kenapa.awak saya dah hilang kepercayaan dekat awak dah.saya nak kasihan kan awak sebab aku tidak pandai menghargai apa yang ada didepan mata.bukan sahaja sahabat awak yang lain.hati mereka siapa nak jaga kalau bukan sahabat.kawan2 cuma kawan biasa.sahabat ada sejati.awak tolong lah faham perasaan saya sekarang.saya tahan marah.saya banyak kan bersabar.banyak kan berdoa.jika segala cerita awak adalah benar maafkan saya kerana bersalah sangka.jika cerita awak ternyata bohong semua nya saya cuma mampu maafkan awk atas setiap cerita yang awak reka.tapi saya ada bukti awak.bukti yang bukan dibuat2 awak.saya cakap mcm ni sebab saya prihatin.saya sayang.awak dah besar.awak boleh fikir dah.kadang2 bila kita tak sehebat mana tak semestinya kita tak sempurna.kita sempurna bila kita hargai apa yang ada dengan kita.awak, kalau awak baca ni awak fikir lah.saya tahu apa yang awak tak tahu.

awak jangan lah ikutkan perasaan awak sahaja.fikirkan tentang orang lain jugak.okay.sekian entry saya kali ni.saya cakap ni semua nya saya serius.saya maksudkan.saya tahu ada orang dekat luar sana yang was2 juga.saya paham.saya juga begitu.tolong lah awak.


awak, saya akan sentiasa memaafkan awak tapi saya tak akan lupa.

No comments: