20091227

mama kena paham tiqah jugak ;

Hari ni saya nak cerita pasal parents saya. Dorang nie special sgt2 sebab tak ada dorang aku pon tak ada laa. Tapi kadang2 bila dah besar ni ada je masalah dengan parents lagi2 dengan mama. Mama I ni hilang kepercayaan terhadap aku. Kisah lama yang aku rasa aku pon malas nak ingat lagi. Menda tu dah 8 tahun berlalu. Sejak hari tu aku terima je lah ape2 yang parents aku kenakan untuk aku.

Lepas aku buat hal kecik dekat rumah tu, the first thing aku kena grounded. Kena kurung dengan kenakalan aku tuh. aku dimasukkan sekolah Agama KL dan aku rindu gilaaa dekat CBNers. Baru reunited kan di facebook. parents aku mungkin rasa aku akan menjadi baik dan insaf dengan kenakalan aku tu. Dekat sekolah kitorang diasingkan dari laki even aku tak ada rasa ape2. Aku belajar je lah.PMR aku biase2 dan SPM aku mcm teruk sebab aku dah ada geng sendiri. Aku sangat susah nak keluar. kadang2 bila kawan2 ajak keluar aku rasa takut nak minta permission dari parents aku.

perasaan aku takut tu sampai kan aku kena ambil wudhu' dan solat hajat baru lah aku pegi cakap and baru dapat.terok gila aku kann sampai mcm tu sekali aku takutkan parents aku. Sekarang umur aku dah 20 tahun dan aku masih lagi takut dengan parents aku. banyak perkara yang aku buat aku tak bgtahu pon diorang sebab aku tahu zaman diorang lain dan aku lain. Aku cuba nak bercerita tapi aku takut.

Sampai kan semlm aku nak keluar mama boleh lagi ungkit kisah lama. Mama cakap2 dan dia akan keluar kan bukti yang macam2. Kawan baik aku sendiri pon boleh jadi mangsa. Salah ke kami nak berkawan dengan laki. Maybe sebab tu la kot relationship aku dengan lelaki mcam tak berpanjangan.Aku sedih sangat bila bercerita balik. Mama cakap mcm mama tahu semua pasal kawan2 aku. Tapi aku lagi tahu. Mama taste tinggi. Aku tak mampu nak ikut taste dia. Dan aku menjadi mangsa untuk sempurnakan kehendak nya. Aku selalu di abaikan mama. Ayah aku even tak rapat tapi dia sediakan kereta , rumah semua untuk aku and angah. Mama selalu lebihkan angah. Aku dapat result baik tak ada siapa nak celebrate. Aku berangan seorang dalam bilik.Aku dah jadi lemah sekarang.

Walau ape pon dorang tetap mak bapak aku dan aku hormat diorang ;)

3 comments:

tintin said...

tatse ys tingi ...??bahaya nie..mmg xdpt la nk melamar anda nnti...tarik diri dlu la..n hepi new year

деела ашраф said...

chill2 tikah!!

are_moizz said...

sabar ye..parent awk syg kn awk..sbb tu dia wt cmtu...bkn ilang kepercayaan kt awk..cme mereka lbh brhati2..bkn x fhm..cme blm smpai mase..sabar ye..